0

Geen producten in je winkelmand.

R8 Spyder V10 plus de allersnelste open Audi ooit

Gepubliceerd op door Leonie de Leeuw | Algemeen, Blog | Audi | 321 weergaven

  • Audi R8 Spyder V10 plus verbindt hoge prestaties aan het plezier van open rijden
  • Atmosferische V10-middenmotor levert 449 kW/610 pk

Audi introduceert met de R8 Spyder V10 plus de allersnelste open versie ooit in de geschiedenis van het merk. De roadster is onderhuids vergelijkbaar met de coupéversie van de R8 V10 plus die Audi Sport GmbH in het programma heeft. Audi’s nieuwste supersportwagen is vanaf juli te bestellen en arriveert in september in Nederland.

De Audi R8 Spyder V10 plus verbindt zeer hoge prestaties aan het plezier van open rijden. De atmosferische V10-middenmotor levert 449 kW/610 pk – 70 pk meer dan de ‘gewone’ Spyder – en heeft een maximumkoppel van 560 Nm. De sprint van 0-100 km/u kost de R8 Spyder V10 plus maar 3,3 seconden; de topsnelheid bedraagt een ‘kapselvernietigende’ 328 km/u. De V10 is gekoppeld aan de zeventraps S tronic-transmissie en nieuw quattro aandrijfsysteem met een elektrohydraulisch bediende lamellenkoppeling op de vooras. Het quattro systeem van Audi zorgt traditioneel voor een hoge dosis van stabiliteit, dynamiek en veiligheid.

Efficiency verhogende technologieën
Technologieën die de efficiency verhogen zoals cilinderuitschakeling (cylinder on demand – COD), een start-stopsysteem en de zeilfunctie – waarbij de roadster voortrolt met losgekoppelde motor – dragen bij aan een gematigd verbruik. De Audi R8 Spyder V10 plus verbruikt 12,5 liter per 100 kilometer*, wat overeenkomt met 292 gram CO2 per kilometer.

De setup van de snelste Audi roadster ooit is strak; de elektromechanische stuurbekrachtiging zorgt met optimale precisie op hoge snelheden voor de beleving die bij een supersportwagen hoort. Audi drive select biedt de bestuurder een keuze uit vier rijstanden, van uiterst comfortabel tot zeer sportief voor gebruik op het circuit. Met het R8 performance-pakket dat de R8 Spyder V10 plus standaard heeft, is te kiezen uit drie rijprogramma’s: droog wegdek, nat wegdek en sneeuw. De Audi R8 Spyder V10 plus staat standaard op gesmede 19 inch velgen met 245/35 banden op de vooras en 295/35 banden achter. Tegen meerprijs zijn 20 inch velgen verkrijgbaar met 245/30 banden aan de voorzijde en 305/30 banden achter. Standaard is de nieuwe Spyder voorzien van keramische remmen.

Lichtgewicht
De Audi R8 Spyder V10 plus heeft een lichtgewicht stoffen kap die dankzij het gebruik van een frame van aluminium en magnesium maar 44 kilo weegt. Twee ‘vinnen’ sluiten optisch aan op de motorafdekking. De elektro-hydraulische kapbediening zorgt ervoor dat het dak in twintig seconden is te openen of te sluiten, ook rijdend, tot een snelheid van 50 km/u. De achterruit kan elektrisch worden geopend en gesloten en kan bij een geopend dak dienen als windscherm.

Omdat Audi Sport GmbH veelvuldig gebruik heeft gemaakt van componenten van ultralicht aluminium en koolstofvezel, weegt de Spyder V10 plus met zijn Audi Space Frame slechts 1.695 kilo. Dat is 25 kilo minder dan de standaard R8 Spyder, mede dankzij de montage van lichtgewicht stoelen, keramische remmen en gesmede velgen.

Groene contrasten
Optioneel is de R8 Spyder V10 plus te bestellen met het nieuwe designpakket Micrommatagrün van Audi Exclusive. De roadster krijgt daarmee een exclusief groen uiterlijk met groene contrasten in het interieur dat verder met hoogwaardig zwart leder is bekleed. Uiteraard staat Audi Exclusive klaar voor het vervullen van persoonlijke wensen.

De marktintroductie van de nieuwe Audi R8 Spyder V10 plus staat gepland voor september 2017, de voorverkoop start vanaf begin juli. Prijzen worden in aanloop naar de introductie bekendgemaakt.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

*) De genoemde verbruikscijfers zijn gebaseerd op de uitkomsten van de op dit moment geldende Europese testmethode. Afhankelijk van meeruitvoeringen, weg-, verkeers- en weersomstandigheden, milieu-invloeden, conditie van de auto en rijstijl kunnen in de praktijk verbruikswaarden voorkomen die hiervan afwijken.

Bron: Audi nieuws