0

Geen producten in je winkelmand.

Audi e-tron: actieradius tot 417 kilometer.

Gepubliceerd op door Dorus Arts

We kunnen u vandaag officiëel vertellen dat de actieradius van Audi e-tron maar liefst tot 417 km* bedraagt.

Ongeveer een derde van die afstand rijdt de e-tron op energie die wordt teruggewonnen uit het nieuwe remsysteem.
Slim temperatuurmanagement zorgt dat de actieradius nog verder tot 15% wordt vergroot.

Een andere specificatie waar u vast nieuwsgierig naar was: de eerste volledig elektrische Audi heeft een topsnelheid van 200 kilometer per uur, en hij accelereert van 0 tot 100km/h in 5.7 seconden.

Meer informatie?

Vernieuwend recuperatiesysteem

De grote actieradius wordt onder andere gehaald door het meest vernieuwende recuperatiesysteem in de industrie. De energieterugwinning tijdens uitrollen en remmen wordt direct in de hoogspanningsaccu opgeslagen en dat kan de actieradius tot 30% vergroten.

 
 

Slim temperatuur- management

Warmte is energie en energie is kilometers. Slim temperatuur- management is dus belangrijk voor de actieradius. De altijd optimale temperatuur van de batterij zorgt er ook voor dat de Audi e-tron altijd probleemloos start, zowel tijdens een stevige winter als op een hete zomerdag.

Blijvend goede prestaties

Het slimme temperatuurmanagement draagt ook bij aan de levensduur van de accu en helpt om het prestatieniveau van de auto te behouden. Die blijvend goede prestaties worden ook geleverd dankzij technische oplossingen zoals de robuust gebouwde elektromotoren.

 
 

Van 0 tot 100 in 5,7 seconden

De twee elektromotoren van maximaal 300kW en 664 Nm zorgen ervoor dat de Audi e-tron in 5,7 seconden van 0 tot 100km/h accelereert.
De boostfunctie zorgt kort voor meer vermogen en dus voor nog meer razendsnel rijplezier.

 

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws!

* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek . Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.