Bedrijfswagens
Zijm Nieuws Nieuwe OCTAVIA scoort maximaal in Euro NCAP crashtest

Hulp nodig bij de bestelling? Bel onze experts!

+31263522760

Geen producten in je winkelmand.

Nieuwe OCTAVIA scoort maximaal in Euro NCAP crashtest

Gepubliceerd op door Romy van Geffen

  • OCTAVIA beloond met maximale veiligheidsscore van vijf sterren
  • Eén van de veiligste compacte middenklassers
  • Vierde generatie OCTAVIA één van veiligste compacte middenklassers
  • 92% score voor bescherming van volwassen inzittenden
  • Topscore van 88% voor veiligheid inzittende kinderen

De vierde generatie ŠKODA OCTAVIA is door Euro NCAP beloond met de maximale veiligheidsscore van vijf sterren. Daarmee is de OCTAVIA momenteel één van de veiligste compacte middenklassers op de markt en volgt hij in de voetsporen van andere ŠKODA-topscorers als de KODIAQ, KAROQ, KAMIQ en SCALA.

 

Christiaan Strube, ŠKODA AUTO bestuurslid voor Technische Ontwikkeling: “Wij zijn erg tevreden met de vijf-sterrenscore van Euro NCAP-test. Wij werken er hard aan om het niveau van de passieve en actieve veiligheid van onze modellen nog verder te verhogen en weggebruikers maximale veiligheid te bieden. De omvangrijke veiligheidsuitrusting van deze nieuwe generatie OCTAVIA wordt nog verder versterkt door nieuwe rijassistentiesystemen die tot dusver enkel beschikbaar waren voor auto’s in hogere segmenten.”

OCTAVIA COMBI - Euro NCAP

De maximale score van vijf sterren die de OCTAVIA COMBI heeft behaald in de Euro NCAP crashtest geldt tevens voor de OCTAVIA hatchback. Met een score van 88 procent is de vierde generatie OCTAVIA tot nu toe één van de veiligste auto’s op het gebied van bescherming van inzittende kinderen. Ook op het gebied van assistentiesystemen doet de OCTAVIA het met 79 procent uitstekend. De veiligheid van volwassen inzittenden is met 92 procent zelfs uitmuntend te noemen.

De nieuwe ŠKODA OCTAVIA

Rijklaar vanaf € nnb

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.