Bedrijfswagens
Home Nieuws ŠKODA ENYAQ laden: alles wat je moet weten in 5 stappen
  • Geen producten in je winkelmand.

Image

Elektrisch rijden / 17 juni 2021

ŠKODA ENYAQ laden: alles wat je moet weten in 5 stappen

    Het is wel zo lekker dat alles in één keer geregeld is bij je aankoop van de ŠKODA ENYAQ. Niet alleen de elektrische auto, maar ook de ŠKODA ENYAQ laden wil je in één keer goed geregeld hebben. Zo snel mogelijk de weg op en zorgeloos genieten van jouw elektrische ENYAQ!

    Bij de nieuwe ENYAQ iV krijg je standaard een mode 3-kabel met stekker geleverd. Deze stekker kun je gebruiken bij een wallbox of publieke laadstation. Vervolgens zijn er verschillende soorten laadoplossingen waar je gebruik van kunt maken.

    Met onderstaande vijf stappen vind je eenvoudig de ideale laadoplossing die bij jou past. Zo weet je zeker dat je alles goed geregeld hebt en de ŠKODA ENYAQ overal kunt opladen.

     

    ŠKODA ENYAQ laden: de 5 stappen

    Stap 1: Type laden

    Stap 2: type laadpaal

    Stap 4: de abonnementsvormen

    Betaal per gebruikEen laadabonnement
    Bij deze abonnementsvorm reken je per maand de verbruikte stroom af. Het tarief is afhankelijk van de laadsnelheid en waar je laadt. Als je thuis laadt, betaal je een ander tarief dan wanneer je oplaadt bij een openbaar laadpunt. En snelladen is natuurlijk ook weer net wat duurder.

    Thuisladen kan al vanaf €0,23 per kWh en zonder starttarief. Als je laadt bij een publiek laadpunt of snellader, betaal je altijd een starttarief van €0,67 om je laadbeurt te beginnen. In alle gevallen betaal je alleen de opgeladen kWh aan het einde van de maand.

    Kies je voor een laadabonnement, dan betaal je op basis van je jaarkilometrage een vast bedrag per maand. Voor dit bedrag kan je overal in Nederland laden: thuis, op het werk, openbaar en bij snellaadstations. Na een jaar wordt jouw werkelijke verbruik verrekend met de betaalde maandbedragen. Omdat je elke maand hetzelfde bedrag betaalt, weet je met dit abonnement altijd waar je aan toe bent.

     

    Stap 5: de kosten

    Kosten privé gebruikKosten zakelijk gebruik
    Een volle elektrische tank is een stuk goedkoper dan een benzine- of dieseltank. Het scheelt je zo 50 tot 70 procent per laadbeurt. Hoe duur het opladen van een elektrische auto is, verschilt.

    Thuis laden is bijvoorbeeld goedkoper dan laden bij een openbare laadpaal. Toch ben je met een volle accu goedkoper uit dan met een volle brandstoftank. Met een ENYAQ ben je bijvoorbeeld voor laden circa € 28 kwijt (op basis van € 0.36 / kWh en een 77 kWh accu).

    Als zakelijk leaserijder zal het laadpunt en de laadpas in de meeste gevallen door de leasemaatschappij worden geregeld. De mobiliteitskosten worden rechtstreeks door Shuttel met de klant verrekend. Zo zijn er slimme laadpunten waarbij je kunt laden met een pas en/of sleutelhanger en kan je optioneel een onderhoudsabonnement aanvragen vanaf €5 per maand.

    Hoe werkt laden bij de ŠKODA ENYAQ?

    Actieradius ŠKODA ENYAQ

    Tot 537 kilometer rijbereik

    De actieradius van de ŠKODA ENYAQ is maximaal 537 km* WLTP. Zo heb je vrijwel altijd genoeg voor al je dagelijkse ritten naar kantoor, school en afspraken. Je lege accu is binnen 38 minuten alweer voor 80 procent opgeladen (bij een snellader en de iV 80). De ENYAQ iV heeft verschillende accuvarianten: de ENYAQ 60 (58 kWh accu) en ENYAQ 80 (77 kWh accu).

    Meer weten over de verschillende uitvoeringen van de elektrische ENYAQ? Download hier de brochure en prijslijst.

    Lees ook: 10 tips om de actieradius te vergroten

    * Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Het trekgewicht van de ENYAQ iV verschilt per accuversie en motorisering. Werkelijke laadtijden kunnen afwijken door het gebruik van andere laadpunten en de capaciteit van het gebruikte laadpunt.