Bedrijfswagens
Home Nieuws Vijf redenen om te kiezen voor de Audi e-tron

Wij helpen je graag verder!

+31263522760

Geen producten in je winkelmand.

Image

Sales / 13 januari 2021

Vijf redenen om te kiezen voor de Audi e-tron

    De Audi e-tron is de eerste volledig elektrische Audi. 100% Audi, 100% elektrisch. Voorsprong in kwaliteit, stijl en perfectie, en met de service van Audi Zenna. Wij geven jou vijf redenen om te kiezen voor de Audi e-tron.

    Wat is jouw reden?

     

    #1 Snelladen: in 30 minuten naar 80%

    Nederland is ideaal om elektrisch te rijden, want er staan heel veel laadpalen, zowel in steden en dorpen als langs de snelwegen. Ook de rest van Europa werkt inmiddels flink aan de uitbreiding van de laadinfrastructuur. Voor thuis en op kantoor zijn er compacte wallboxen, die helemaal mooi zijn in combinatie met zonnepanelen of op zijn minst een groenestroomcontract. De elektrische laadklep van de Audi e-tron scharniert ruimtebesparend aan de onderkant. Na het verwijderen van de stekker sluit de klep na vijf seconden automatisch.

    #2 De details zorgen voor het verschil

    Met de Audi e-tron vertaalt Audi de vertrouwde designtaal van het merk naar een nieuw tijdperk: dat van elektrisch rijden. Dit geldt zowel voor de binnen- als buitenkant. Stijlbepalende details verduidelijken dat de Audi e-tron altijd elektrisch rijdt. Voorbeelden zijn de speciale dagrijverlichting, de elektrische laadklep, bekledingstiksels die aan stroomkabels doen denken en het ontbreken van uitlaten. Een absoluut designhoogtepunt zijn de optionele Audi virtual mirrors.

    #3: Comfortabel rijden en wendbaar

    En is de e-tron dan leuk om te rijden? Ja. Door het lage zwaartepunt voelt de auto veel wendbaarder en minder groot dan je van zo’n zware, hoge auto zou verwachten. De e-tron SUV heeft e-quattro. Dat betekent vierwielaandrijving met elektrische power. Daardoor is het systeem dus ook zeer flexibel aan te sturen.

    Voor het remmen is een nieuwe techniek gebruikt. De remmen zijn namelijk niet fysiek verbonden met het rempedaal. De e-tron SUV bepaalt zelf de balans tussen regenererend remmen en het gebruik van de traditionele remmen. De e-tron kan energie terugwinnen tijdens het afremmen op de motor of door fysiek af te remmen. Bij vertragingen tot 0,3 g (90% van alle remacties) worden alleen de elektromotoren gebruikt voor de vertraging. Bij afremmen vanaf 100 km/u kan de Audi e-tron elektrische kracht met een maximum van 300 Nm en 220 kW terugwinnen.

    Dynamisch rijden en een elektrische aandrijving

    De Audi e-tron wordt aangedreven door twee elektromotoren. Daarmee versnelt de e-SUV vlot vanuit stilstand. Voluit wegrijden doet denken aan een sportauto. De elektrische vierwielaandrijving, een nieuwe generatie van quattro, zorgt daarbij voor optimale tractie en dynamiek. De Audi e-tron voelt zich niet alleen thuis in het drukke Nederlandse verkeer, maar is ook een genot om te rijden op lege, kronkelende wegen. De quattro-aandrijving is actief als de situatie daarom vraagt. Het aandrijfkoppel wordt variabel over de assen en wielen verdeeld.

    Wat weet jij al van elektrisch rijden?

    Hoe werkt dat met opladen? Waarmee moet je rekening houden als je een nieuwe elektrische auto koopt? En hoe zit het met de kosten en onderhoud van elektrische auto’s? We leggen het je allemaal uit.

    #4 Trekgewicht van 1.800 kg

    De Audi e-tron mag 1.800 kilogram trekken, dus voor caravanrijders is deze elektrische SUV een optie. Let wel op; de actieradius neemt af als een elektrische auto een groter gewicht moet trekken met een caravan of aanhanger. Dit betekent dat je vaker moet stoppen om de elektrische auto op te laden. Maar met een actieradius van 400 kilometer WLTP kom je op één acculading een heel eind.

    #5 De perfecte match: Audi e-tron + design en technologie

    Design en technologie vormen een perfecte match. Een grote boog, de wrap-around, omspant van deur tot deur het uit horizontale lagen opgebouwde dashboard. Deze wrap-around verbindt op harmonieuze wijze de displays van de optionele camerabuitenspiegels met de overkapping van de Audi virtual cockpit. De Audi e-tron heeft standaard het topinfotainmentsysteem MMI navigatie plus aan boord, inclusief 4G-wifi. De navigatie maakt een bestemming kiezen extra gemakkelijk door vaste routes te herkennen.

    Hebben we je al overtuigd van de Audi e-tron?

    Meer e-tron modellen

    Image

    e-tron Sportback

    De eerste volledig elektrische Sportback van Audi.

    • Sportief design
    • Actieradius tot 409 km
    • Maximaal 408 pk: in 5,7 seconden van 0 naar 100 km/h met de 55 quattro)
    Image

    e-tron GT concept

    Een mooi vooruitzicht

    • Nieuw, maar vertrouwd – een evolutionair ontwerp
    • Elektrische aandrijflijn met quattro-techniek
    • Voorlopig: actieradius tot 460km
    • 530 pk: in 4,1 sec van 0 naar 100 km/h
    • Nu te pre-booken